سانسوریا باله نهنگی و شرایط نگهداری آن

هر چی که برای یه خونه لازمه اینجاست!

سانسوریا باله نهنگی و شرایط نگهداری آن

۲۵ بازديد

یکی از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی گیاه سانسوریا است. گیاه سانسوریا به دلیل تنوع زیاد آن و همچنین داشتن قابلیت تصفیه کردن هوای منزل و از همه مهمتر نگهداری آسان آن جزء گیاهان پرطرفدار و پرخرید به حساب می آید. چهل خونه در این آموزش از بخش گل خونه خودش قصد داره تا به معرفی و نیز نکات مربوط به گیاه سانسوریا بپردازه.

انواع سانسوریا

به دلیل تنوع زیاد در انواع سانسوریا به ناچار فقط به چند نوع از آن می پردازیم:

سانسوریا لوله ای

سانسوریا لوله ای دارای برگهای لوله ای شکل سبز رنگ است که پاجوش برگ های آن مانند سانسوریا شمشیری رشد می‌کند. رنگهای متنوع که در قسمت بالایی آن وجود دارد رنگ های مصنوعی است که برای داشتن ظاهری زیباتر اقدام به رنگ کردن آن می کنند. قسمت رنگ شده آن مانع رشد گیاه نخواهد شد. از لحاظ ظاهری قطر برگها به 3 سانتی متر می رسد و در حدود 50 سانتی متر نیز رشد می کند.

سانسوریا باله نهنگی یا ماسونی

ظاهر سانسوریا باله نهنگی یا ماسونی شبیه سانسوریا پاکوتاه است با این تفاوت که برگ ها پهن تر و دارای لکه های روشن می باشند. سانسوریا ماسونی به نور نسبتا زیاد غیر مستقیم نیاز دارد.

روش نگهداری سانسوریا

  • دمای مناسب سانسوریا

بهترین دما برای رشد گیاه سانسوریا دمای 30-20 درجه سانتیگراد است. دمای بسیار سرد منجر به سیاه شدن و آبکی شدن برگ‌های گیاه می‌شود.

  • نور مناسب سانسوریا

بهترین شرایط نوری برای گیاه سانسوریا نور کامل و غیرمستقیم است. نور کم باعث می شود برگ ها کم رنگ شوند.

  • آبیاری سانسوریا

آبیاری گیاه سانسوریا در تابستان هفته‌ای 2-1 مرتبه و در زمستان هر 2-3 هفته یک مرتبه کفایت می کند. آبیاری بیش از حد باعث ایجاد لک های قهوه‌ای رنگ و آبیاری کم باعث چروکیدگی برگ ها می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.